+ Informació d'Interes

Una bona planificació del teu web, ens ajudarà a assolir una bona posició als cercadors.

Que hi puc guanyar amb un web?

Són preguntes que t'has fet constantment si tens un negoci, i la resposta és molt senzilla. Perquè tots fem servir el mòbil per cercar informació a Internet, en l'actualitat tenim la possibilitat d'exposar el nostre negoci a través de les xarxes socials, però a més ho podem fer des del nostre web, que serà el nostre distintiu de professionalitat i serietat a internet.

Internet ha esdevingut ser un dels millors aparadors per als negocis. La teva imatge corporativa i el teu web donen un gran valor a la teva presència a internet i per això mateix no s'ha de menys prear el seu potencial.

El teu web et servirà per a trobar nous clients i fidelitzar els que ja tens. Et trobaran amb molta més facilitat i tindràs una publicitat i abast molt major amb molta menys inversió.

Xavier Martos de estàtic web disseny

Xavier Martos

Soc l'editor web.
Truca'ns i demana informacióEt puc ajudar?

Visualització en tots els dispositius mòbils

Disseny Web

Disseny web
adaptat a mòbils

Tecnologia JavaScript aplicada al web

Java Script

Llenguatge de programació orientat a objectes

Tecnologia de programació web HTML5

HTML5

Llenguatge de programació Web

Tecnologia de maquetació web CSS3

CSS3

Les fulles d'estil, maquetació web

LA IMPORTÀNCIA DE PLANIFICAR BÉ EL TEU WEB

4 PUNTS FONAMENTALS ABANS DEL DISSENY WEB

A continuació t'explicaré per sobre els passos que cal seguir, abans de començar amb el disseny del teu web.

1. OBJECTIU DE LA WEB

El primer que has de definir és l'objectiu, perquè la necessites, que vols vendre (un producte o un servei), compartir o informar.

L'objectiu de la web ha de ser ben clar per a poder enfocar el disseny i el contingut en aquest sentit. Per exemple si tens una botiga física i vols que la gent se subscrigui a un butlletí per a rebre descomptes i ofertes. O si el que tens és un servei professional, com és el meu cas... el meu web, per exemple, és un aparador en el qual comparteixo el meu treball i serveis als quals em dedico, així puc referenciar als meus potencials clients o ocupadors a la web i que coneguin de primera mà que els puc oferir, actualment en la majoria dels casos la utilitzo com portafolis.

2. DOMINI I ALLOTJAMENT

Domini / Allotjament. Que és?

Una pàgina web, per a poder ser vista a internet, ha d'estar emmagatzemada en un ordinador que estigui permanentment connectat a internet, disponible per a tot aquell que vulgui veure-la. Simplificant, aquest ordinador, es diu servidor, i li diem allotjament al servei que ofereixen empreses «llogant-nos» una part dels seus servidors per a emmagatzemar la nostra web.

Triar un nom de domini és com triar el nom comercial de la teva empresa, és amb el que els clients es veuran identificats i la forma en la qual et trobaran. Per a poder accedir a la web, utilitzem un domini (www.el_nom_del_web.com), que és el que fa que el visitant accedeixi al lloc on està emmagatzemada la web de forma fàcil i automàtica.

En estàtic web disseny, utilitzem servidors de qualitat, ràpids i fiables perquè el teu web es visualitzi amb rapidesa, a més de tenir totes les necessitats cobertes per a tenir una bona presència a internet, com comptar amb un professional per a fer-te el seguiment del comportament del teu web a la xarxa, visites, enllaços, xarxes socials. Fen un manteniment evolutiu i adaptable a les possibles necessitats per les teves campanyes d'ofertes puntuals.

Podré canviar de proveïdor en el futur?

El lloc web et pertany només tu, i només tu decideixes que fer en cada moment. Si decideixes canviar per a un altre proveïdor, només has de demanar-nos una còpia de seguretat d'ella, i sense cost te la lliurarem.

3. EL CONTINGUT

Alguna cosa que sovint trobo en molts dels treballs, tan personals com per a l'empresa per a la qual treballo actualment, és que s'obliden del contingut, volen un disseny, però no tenen imatges i el que és pitjor no tenen textos ni idea que és el que volen incloure en el seu web ni tampoc que seccions o categories inclourem. El més important a l'hora de desenvolupar una web no és el disseny en si, si no el contingut que publicarem en ella i com l'organitzarem.

Aquí és on comença també el famós treball de SEO per a la nostra web. Hem de facilitar als motors de cerca i cercadors que ens trobin i sàpiguen de què tracta la nostra pàgina. Tot això és molt més complicat, clarament, però aquesta és una manera ràpida d'explicar-ho.
SEO (Search Engine Optimization): El posicionament en cercadors o optimització de motors de cerca és el procés de millorar la visibilitat d'un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors.

Quin contingut haig d'aportar per omplir el meu web?

A partir de la conversa que mantinguem amb tu, et faré arribar un llistat on s'indicarà els textos i imatges... que s'inclouran en la pàgina web.
Serà necessari que ens enviïs aquests textos i imatges per a poder treballar sobre ells en la teva nova web.

És important que aquest contingut, sigui original, és a dir, creat per tu. El fet de copiar contingut d'altres webs, no només t'exposa a poder ser denunciat per infringir drets d'autor, sinó que pots ser penalitzat per Google per detectar-se com a contingut duplicat en el teu web.

També tens l'opció de deixar que estàtic web disseny et redacti els continguts de la teva web, amb textos únics i absolutament personalitzats, perquè puguis donar a conèixer la teva empresa amb èxit. També t'oferim imatges lliures amb llicència Creative Commons 2,0 que es puguin adequar al teu lloc web.

4. MARC DE DISSENY, LAYOUT I PROTOTIP

Els marcs de disseny són estructures d'ordre dins de la web que ens ajudaran a veure com s'ira situant el contingut, és realment un esbós de com serà l'estructura de lectura de la pàgina web.

És important en el desenvolupament d'una web que una vegada que els dissenyadors tinguem la informació comencem a fer un esbós de com serà l'estructura de la web. Aquesta estructura dependrà dels continguts i el decidit quan hem estat preparant la fase anterior.

El prototip que és una representació més detallada del producte final. Porten més temps posat que responen a casuístiques i es poden programar o fer amb eines de prototip.

Layout: És una representació estàtica en la qual s'aplica la identitat corporativa (tipografia, color, estil visual...) i en la qual l'acabat visual és molt pròxim al producte final. S'usen per a definir el disseny de la interfície (UI) i millorar la UX (user experience).

Una vegada aprovat el layout pel client no hauria d'haver-hi canvis en el disseny i/o els continguts, ja que poden tirar per terra tot el treball anterior i acumular hores addicionals de treball, amb la qual cosa el cost de producció s'elevaria. A partir d'aquest punt es comença a produir la web, a fabricar-la construir-la com si es tractés d'una casa, si hi ha, algun canvi hauria de ser mínim.